الأحد، 12 أكتوبر 2008

النت مشاكل مشاكل


اكيد كل اللى هيخش ويقرا الرسالة دى بقاله مده على النت وعرف كل خفاياه واللى بيحصل فيه وانا هنا ودلوقتى عايزة اتكلم عن التجربه دى لانى قربت ابعد شويه عنه واخلص نفسى من الادمان ده واكيد انت عارفين برده حكايه الادمان ده . انا وبلا فخر بقالى تسع شهور وكنت كل يوم اقعد عليه اكتر من عشر ساعات ..... افترى صح؟ انا عارفة بس فى المده دى قابلت ناس كتير واتعرفت عليهم ومن كل الجنسيات والاعمار والنوع وعلى حكايه النوع دى كان طبعا اكتر صحابى من الشباب وبصراحة ومن غير لف ولا دوران انا كنت بحب اتكلم معاهم عشان اعرف طريقة تفكيرهم ازاى وطريقة كلامهم عاملة ايه واسلوبهم طبعا الخرافى فى شد انتباه البنت هههههههههههه وده يعمل حوار عليك وده يشتغلك واللى عايز يوصل لحاجة مش ولابود ...... او يعمل حاجة مش ولابود.... عن طريق طبعا حاجة اسمها كام والنقطة دى اخص بيها بس عن تجربه الاجانب .اما العرب او المصريين مش بحبز الكام وسط الكلام عشان كده مقدرش اتكلم فى النقطة دى بالنسبالهم . انا دلوقتى نهيت كل شات بعمله بسبب حسن نيتى فى الكلام مع الناس بيتفهم غلط وبيتاخد بمعنى تانى وانا هتعب نفسى ليه البنات اضمن واريح بكتير وكمان بنات اعرفهم معرفة شخصيه مش مجرد بروفايل وخلاص مايمكن يكون اصلا ولد وعامل بنت وده اكيد بس اهو نعمل ايه زى مافى الوحش فيه الحلو وياريت اكون وصلت ليكو ان التعامل مع النت هيكون افضل بكتير لو تم بحرص . استفدت كتير وياريت اكون فدت حد بأى حاجة اكون كتبتها او عملتها مش شرط فى البلوج ده بس فى النت عموما واستودعكم الله الذى لا تضيع ودائعه....

هناك تعليق واحد:

3omda يقول...

علي فكره مهما كان الشخص مدمن علي النت او الشاتينج هايجي وقت ويزهق انا بقالي سنين بستخدم فيها النت بس تصوري عمري ما كنت من هواة الشات ،بحس انو اشتغاله كبيره وتضييع وقت.في البدايه كنت مهوس بالتصفح وكنت بعتبر النت ده مجرد قاموس كبير ،كل حاجه واي حاجه عايز اعرفها ادخل علي النت،أي حد يسألني علي حاجه او مشكله أقوله هاشوفهالك علي النت "النت مكتبه كبيييييره وفيها امين مكتبه شاطر قوي اسمه محرك البحث"