الأحد، 12 أكتوبر 2008

انا والخطوبه 2


من نوادرى وانا مخطوبه انى كنت كل لما يقولى بحبك اقوله طب وبعدين؟ بقلك بحبك وانا اقوله طب وبعدين ؟ يقولى فى حد يقول لخطيبه وبعدين ده بدل لما تقولى انا كمان او تعبرى بحاجة تانيه ..... وانا اقعد بينى وبين نفسى افكر هو انا بارده ولا انا مش بحس ولا غير قادرة على الحب .... بس فكرت ولقيت نفسى سليمة ميه فى الميه ومش عيب فيا ولا حاجة بس مجرد انى مش حاسة ان الشخص اللى بيقولى بحبك ده انه بيقولها بصدق لانى اقدر اقول عن ثقة ان الرجل بيحب بعينيه مش بقلبه الاول عشان كده حبهم ده نسيوه بسهوله لكن لما تيجى المرأة تحب بتحب بكل جوارحها عشان كده لما يحصل فسخ او طلاق بتنجرح اوى ويمكن يفضل مده جرحها بينزف .....بس بجد انا نفسى احب واتحب واعرف الشعور ده اللى كل الشعرا والمطربين بيتكلموا عنه .....اريدك ايها الحب فالماذا انت هكذا بعيد .... شريد ......عشان كده انا بهديك القصيده دى .....
مهلا......انتظر
لماذا تهرب منى وتعتذر؟
اريدك معى ....فى قلبى ...فى خاطرى
لا ان تبعد ونفترق!!! لانك منار الطريق الذى اسيره
وجدران السجن الذى قلبى سجينه
ووعودك التى وعدتها واخلفتها
وعيونك التى تراسلنى بنظراتها ثم ابعدتها
مهلا ايها الحب ......انتظر
لا تهرب منى وتعتذر
اننى اريك جانبى اتحمينى
وتضمنى وتقوينى
انك انت درعى وسيفى
وكل اسلحتى.................................................................

ليست هناك تعليقات: